De eerste week voorbij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu De eerste week voorbij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu

De eerste week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

De eerste week bali zit er alweer op! Het was/is erg wennen om van bij mama en papa wonen en daarna 4 jaar samen wonen opeens met 6 meiden een kamer te delen..de wekker gaat anderhalf uur voordat ons programma begint en dan is nog niet iedereen klaar en is haasten..gelukkig nemen onze coördinator tijd niet zo nauw en beginnen we vaak uiteindelijk een half uur later waardoor we het allemaal net kunnen redden! Deuren kunnen niet op slot en er wonen in totaal zo'n 40 vrijwilligers in dit huis..zeer gezellig maar van rust komt er dus niet zoveel haha :)

Zoals ik al vertelde in mijn vorige blog was dat wij nederland zouden kijken om 4 uur snachts..nou dat hebben we dus gedaan..beetje jammer dat we hebben verloren maar goed..het was wel heel gezellig! Van te voren waren we gelukkig vroeg op bed gegaan zodat we het programma wel gewoon konden volgen. Woensdag hebben we trouwens een wandeling van ongeveer 4 uur gemaakt om.de rijst velden te bezoeken en zijn we langs de wijk gegaan waar veel kunst (schilderijen/beelden) werd verkocht..hier staat ubud overigens bekend om. Onderweg zijn we gestopt bij een kunstenaar waar ik ook een schilderij heb gekocht van een rijstveld..volgens de man zou die wel 600 dollar waard zijn omdat zijn grootvader die zou hebben gemaakt..net als alle andere schilderijen blijkbaar..maar goed dat ging ik er dus echt niet voor betalen! Uiteindelijk wilde hij m voor 75 euro wel kwijt dus dat heb ik maar gedaan :) waarschijnlijk heb ik nog veel te veel betaald maar goed er zit een hoop werk in en ik vond hem zelf wel heel erg leuk! Heeft die man ook weer wat verdiend :) De wandeling was erg mooi maar ook erg lang in de hitte. Toen we bij het huis aankwamen was het alweer bijna tijd voor de volgende taalles en daarna waren we ook echt doodmoe! Donderdag ochtend kwamen we om 7 uur terug van de wedstrijd..toen nog even snel 2 uur geslapen voordat Batik Painting begon. Gelukkig voor onze kamer konden wij een uur later beginnen (10 uur) omdat er geen plek voor iedereen was..konden we weer een uurtje extra slapen, altijd fijn! Je merkt wel dat je door de warmte extra moe wordt.Ondanks dat het programma echt heel erg leuk en leerzaam is, is het toch vrij zwaar haha! Maar we mogen niet klagen s'avonds en in het weekend zijn we vrij :D Na de Batik Painting waar we een soort van mini sarong hebben beschildert hebben we een class flower offering gekregen..leuk maar helaas was ik hier echt niet goed in..we moesten een bakje van het blad van een kokosblad vouwen om vervolgens te locken met behulp van bamboe stokjes..ja dat was een heel gepruts maar met enige hulp kreeg ik het uiteindelijk wel voor elkaar! De flower offerings werden uiteindelijk verzameld en aan de lokale bevolking gegeven, hebben we ook weer wat goeds gedaan :)

hoewel ik echt kapot wss na een lange dag zijn we s'avonds nog met zijn 18-en uit eten geweest in het centrum van ubud..voor drinken en eten waren we totaal maar 55 euro kwijt..wauw! Daarna hebben we nog een ijsje gegeten bij een zaakje verderop, die dan wel weer duur was maar het was het waard! Daarna zijn we de cp lounge ingedoken na even lopen zoeken, waar ik een heerlijke strawberry mojito heb gehad! Helaas bleek niet iedereen te hebben betaald en rekening te hebben gehouden met de tax waardoor wij met een tekort van 200.000 rp (12,50) kwamen te zitten..beetje lullig want de helft was al weg gelopen. Na allemaal extra te hebben ingelegd stond er nog 50.000 rp open..omdat iedereen moeilijk deed heb ik dit maar betaald zodat we in ieder geval weg konden! Tja 3 euro waar praten we ook over..we hebben (of in ieder geval ik) in ieder geval geleerd dat het niet werkt om met zo'n grote groep een gezamenlijke betaling te doen ;) eenmaal buiten moesten we op zoek naar een taxi voor 10 personen..en die hadden we gelukkig al snel gevonden.
We mochten alle 10 wel mee. Lekker opgepropt haha :)

Vrijdag ochtend zijn we naar de Tirta Empul geweest..dit is een tempel met holy water..de bevolking komt hier regelmatig heen om te bidden..ook ik ben in het holy water gestapt..tussen de grote vissen die daar zwommen :0 maar het was een erg leuke ervaring! Om kwart voor 2 waren we weer in het huis dus toen snel eten en omkleden voor het volgende onderdeel, we kregen namelijk te horen waar we les mogen gaan geven! Ik zal lesgeven met nog een Nederlands meisje en een Frans meisje in the second and third grade, hier zal ik in mijn volgende blog iets meer over vertellen :) en toen wss het kwart voor 5.. WEEKEND!!!

Ik ga samen met een groepje naar het noorden van Bali dit weekend om de gitgit waterval en rijstvelden te bezoeken in munduk..daarna reizen we af naar lovina waar we waarschijnlijk zullen overnachten zodat een aantal de dolfijnen tour kunnen doen. Zondag avond komen we dan weer terug in ubud :)

Tot de volgende blog!

Xliefss

  • 12 Juli 2014 - 08:12

    Aukje:

    Hoi Sarah, héél leuk verslag.Kunnen we hier ook mee genieten. Geniet er lekker van je hebt het verdiend.

  • 15 Juli 2014 - 20:23

    Anies:

    hoi sarah,

    leuke fotos ik hoor het al, je begint je daar al thuis te voelen
    hoe is het daar voor de klas staan en les te geven
    geniet ervan kus

  • 16 Juli 2014 - 06:16

    Sarah:

    Hoi pappiee

    Jaa lesgeven is leuk maar soms wel lastig uit te leggen omdat die kinderen geen engels begrijpen :p moet zo weer lesgeven! Gaan bodyparts, fruit en forms doen :)

    X kus

  • 19 Juli 2014 - 19:53

    Helen Buscherhof:

    hallo Sarah prachtige verhalen en fotos straks wil je niet meer naar huis zo te zien heb je echt naar je zin daar mischien voor de volgende vacantie leuk toch les geven aan de kinderen dikke kus van oom enzo en tante helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 3905

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Bali & Ambon

Landen bezocht: