Mijn eerste dagen in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Bali

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

08 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Het heeft even geduurd maar dan nu weer even een update, deze keer vanuit Bali. De vliegreis is goed verlopen. Het was alleen wel erg lang zitten en zat op een vervelend plek, namelijk in het gangpad met 1 persoon rechts van mij en 3 links van mij. Grappige was in diezelfde rij de hele reis een meisje zat dat nu bij mij in het vrijwilligershuis zit, alleen hadden wij dat beiden natuurlijk niet door ze zat net iets te ver weg. De twee jongens naast mij waren ook nederlands en gingen ook naar Bali maar die hadden een andere vlucht vanuit kuala lumpur dus toen heb ik in me eentje 6 uur moeten wachten..achteraf waren er meer die 6 uur moesten wachten maar goed dat weet je dan van te voren weer niet. Tijdens mijn vlucht naar Kuala lumpur zat ik naast een Balinese jongen die net uit Hong Kong kwam voor zijn studie..hij heeft mij nog een paar woorden geleerd en nog een aantal dingen verteld, erg leuk. Zondag om 15.00 was ik dan eindelijk in Den Pasar aangekomen, ik was blij dat ik er eindelijk was omdat ik nauwelijks heb kunnen slapen en het niet meer fijn was om te zitten. Helaas heeft het nog 2 uur geduurd voordat ik eindelijk met mijn koffer buiten stond. Eerst moest ik mijn visa on arrival halen, dat ging redelijk vlot maar door de immigratie heen komen duurde een eeuwigheid, wat een rij was dat. Toen eindelijk mijn koffer opgehaald en toen op naar de arrival hal.. Er zou iemand staan met mijn naam op een bordje..oke dat was duidelijk..totdat ik de hoek om ging en echt wel 60 of meer bordjes zag met namen..Toen was het zoeken.. en natuurlijk had ik mijn bril niet op dus ik ben er maar 2x langsgelopen voor de zekerheid. Van een meisje uit Nederland waar ik al contact mee had hoorde ik dat zij die dag ervoor niet was opgehaald doordat de goede tijd niet was doorgegeven..ik was al bang dat dit mij ook zou gebeuren ook omdat ik zo lang in de rij had gestaan. Toen in even verder liep kwam ik nog meer bordjes tegen..en toen zag ik het: Green Lion, mijn naam stond er niet op maar na even te vragen kwam ik bij de juiste persoon terecht..Er was nog een meisje dat moest aankomen dus daar hebben we nog even op moeten wachten. Toen zijn we met zijn drieën naar het vrijwilligershuis gebracht. Hier kwam ik Liza en Roel tegen die ik dus al kende via de organisatie. Samen met Liza zat ik op een kamer voor 6 personen met een eigen badkamer, balkon, keuken en hal. Het was nog niet duidelijk of er meerdere personen bij zouden komen. Intussen zit de hele kamer al vol. Sifra (die we ook kenden vanuit de organisatie) kwam even later en later nog een duits meisje. Midden in de nacht, om half 2 blijkbaar zijn er nog 2 spaanse meisjes gearriveerd maar dat heb ik die nacht niet eens meer meegekregen.

Maandag begon ons programmma alweer vrij vroeg. In de ochtend hebben we een paleis bezocht, zijn we de markt van Ubud opgegaan en hebben we Monkey Forest bezocht. Op internet had ik al een paar horror verhalen gehoord en ook hier hoorde ik verhalen. Het was wel echt superleuk en ik ben gelukkig niet aangevallen of gebeten :) In Monkey Forest zijn we onze groep (40 vrijwilligers, hoe kan het) kwijtgeraakt..blijkbaar moesten we ergens zijn om een bepaalde tijd maar dat had niemand van ons 3 meegekregen. We zijn toen maar een cafeetje in gegaan om wat te eten en drinken en vervolgens hebben we een taxi gebeld die ons weer terug heeft gebracht. S'middags kregen we informatie over het weekprgramma en kregen we alle regels te horen. Na het avondeten hebben we eigenlijk niet veel mee gedaan en zijn vrij vroeg op bed gegaan. Vandaag begon de dag met Balinese language class, erg leuk maar jammer dat we met zo'n grote groep waren waardoor je eigenlijk maar weinig leert..Daarbij werden de zinnen opgeschreven en kreeg je een aantal minuten om deze te onthouden. Daarna werd iedereen persoonlijk overhoort, wel heel erg leuk maar dit duurde vrij lang en het was dus meer stampen dan daadwerkelijke les. Vanmiddag hebben we Balinese cooking les gekregen: Tempeh Manis en Gado-Gado.. alhoewel les..wij mochten de knoflook en tempeh snijden en 1 persoon per tafel mocht de tempeh in de wok gooien..de rest deden zij haha maar goed het was wel leuk om te zien en doen! Uiteraard hebben we dit zelf op mogen eten..ik vond dit zelf wel te eten maar ik heb dit wel eens lekkerder gehad. Eenmaal op besloten we als kamer nog maar even met de taxi naar de supermarkt te gaan. Hier hebben we pannetjes gekocht, bestek, servies, afwasmiddel, sponsjes en nog wat te eten..Toen weer snel naar huis want we zouden nog even naar een cafeetje met een aantal. We hebben een cafeetje even verderop in de straat..hier hebben we even wat gedronken en Liza en ik zijn even later terug naar het huis gegaan..Een aantal gaan vanacht Brazillië - Duitsland kijken dus die blijven nog wel even weg! Morgen zijn wij aan de beurt, hier wordt de wedstrijd om 4.00 s'nachts gespeeld dus van te voren maar vroeg op bed. Donderdag ochend moeten we namelijk ook alweer vroeg.

Ps: Ik heb gewoon wifi in het vrijwilligershuis dus ben goed bereikbaar, overdag alleen dus wel vaak weg (hè mam ;) ) Ik heb alleen niet altijd tijd om overal op te reageren maar ik lees het wel!

Tot de volgende update!

XLiefs

  • 08 Juli 2014 - 18:06

    Jasmijn:

    Hee saar!
    Wat super leuk allemaal om te lezen! En voor jou natuurlijk om het mee te maken! Ik ga je volgen.

    Geniet! Xx

  • 08 Juli 2014 - 21:06

    Aukje:

    Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven.Geniet er van.
    Kunnen we straks samen een goede rijsttafel maken voor de komende kerst, Sarah?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 3906

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Bali & Ambon

Landen bezocht: