I <3 Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu I <3 Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sarah Siahaya - WaarBenJij.nu

I <3 Bali

Door: Sarah Siahaya

Blijf op de hoogte en volg Sarah

01 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Inmiddels zitten ook mijn yogaweek en weekje ambon bij de familie er weer op! Yoga was erg leuk maar 4 uur per dag was best wel zwaar vooral als je om 6.00 al moet beginnen! Ik heb de woensdag ochtend dan ook echt even moeten skippen omdat ik echt zooo kapot was! Wel leuk is dat ik in deze korte periode wel echt vooruitgang kon merken :)

Donderdag ben ik na de yoga met Kelly naar Bali Zoo geweest
geweest.. Echt super leuk! Naast een half uur rijden op een olifant hebben we veel meer dieren kunnen zien van dichtbij :) Donderdag avond hadden we het wekelijkse afscheidsdiner in het ricefield house. Omdat dit ook mijn laatste week was en van een aantal andere vrijwilligers. Daarna ben ik mijn koffer in gaan pakken zodat we die avond nog even goed een laatste keer konden feesten. Voordat we naar cp lounge gingen hebben we eerst nog even in het huis zitten bussen :) ook in cp lounge was het erg gezellig maar omdat ik de volgende ochtend om 3.30 naar het vliegveld zou worden gebracht ben ik toch iets eerder naar huis gegaan zodat ik toch nog heeeel even kon slapen!

En toen was ik om 12.00 in ambon! Een vlucht met enige turbulentie en een vertraging waardoor ik mijn tweede vlucht zou gaan missen..maar gelukkig werd dit allemaal goed geregeld en werden we bij uitstappen per direct op de volgende vlucht gezet pfieuw. Nadat ik mijn bagage op had gehaald en naar buiten liep in de hoop dat mijn familie mij zou herkennen hoorde ik gelukkig al vrij snel mijn naam!

Maar toen..niemand die echt engels kon spreken en ik die geen Indonesisch kon spreken..ja dat was even lastig! Eenmaal aangekomen in het huis leerde ik de familie des huize kennen..hen had ik nog niet eerder gezien. De dochter van het gezin kon als enigste van het gezin redelijk engels dus dat maakte het wat makkelijker voor mij maar ook voor de rest van de familie! Ik merkte dat de familie het erg jammer vond dat ik de taal niet kon..had het graag willen leren maar door mijn late besluit en weinige tijd heb ik dit er niet nog bij kunnen nemen. In Bali heb ik nog een woordenboek engels - Indonesisch kunnen kopen omdat ik die van mij was vergeten..en gelukkig want deze kwam erg goed van pas :) ik heb ondertussen een beetje Indonesisch kunnen leren maar wil dit in de toekomst zeker nog leren. De familie heeft me deze week een aantal mooie plekken laten zien en ik heb mijn familie iets beter kunnen leren kennen!

Donderdag ochtend ben ik weer met het vliegtuig naar bali vertrokken om daar mijn laatste dagen door te brengen voordat ik weer naar Nederland terug vlieg. Omdat ik nog niet precies wist wat ik deze laatste dagen wilde gaan doen had ik van te voren nog niks geboekt maar woensdag had ik toch maar besloten om iets te gaan boeken zodat ik bij terugkomst niet met mijn koffers nog op zoek zou moeten gaan..het was een moeilijke keuze maar uiteindelijk heb ik besloten om naar 1 plek te gaan..ik wilde nog een aantal plekken bezoeken maar om het mezelf de laatste dagen nog heel druk te maken zou ook niet verstandig zijn..mijn lieve vriendje heeft die dag nog een hotel voor mij uitgezocht :) daarbij de vraag of ze mij op zouden kunnen halen van het vliegveld..omdat ik niet wist of dit al door was gekomen heb ik gevraagd of de familie die ochtend voor mijn vertrek het hotel nog even wilde bellen..volgens hun was het hotel volgeboekt en stond ik er niet in..terwijl laurens al had betaald en een bevestiging had gekregen..ik zou zelf maar naar het hotel moeten komen en mijn bewijs moeten laten zien..dus dat heb ik dan ook maar gedaan! Eenmaal aangekomen in het hotel bleek al snel dat er een probleem was maar gelukkig hebben ze dit snel kunnen oplossen en heb ik een kamer kunnen krijgen! Super mooi hotel..wat een luxe dan opeens weer hihi :) midden in het uitgaanscentrum en alle winkels..vlakbij het strand..heerlijk ontbijt in de vorm van een lopend buffet..zwembad op het dak..HBO en nog een aantal andere leuke zenders..heerlijk bed..ja hoor hier kan ik mijn laatse dagen zeker nog wel even doorbrengen! Het enigste mindere is dat ik nu helemaal alleen ben..ondanks dat ik mijn eerste dagen in het vrijwilligershuis wel moet hebben wennen mis ik het echt!

Gister ben ik even naar het strand gelopen en kwam daarbij een groot overdekt winkelcentrum tegen..genoeg leuke winkels (mango, zara, topshop etc.) helaas voelde ik me niet heel maar naar huis gegaan waarna ik de rest van de dag maar op bed heb gelegen en wat heb geslapen! Om 0.00 werd ik wakker en heb ik nog even lekker met mijn lieve vriendje geskyped, ik voelde me gelukkig weer beter! Vandaag was ik al weer vroeg wakker en na het ontbijt ben ik een paar winkeltjes af gegaan. Ook heb ik nog een tripje geboekt voor morgen om 2 andere vrijwilligers op te zoeken die op nusa penida zitten. Zondag komen er nog 2 andere vrijwilligers mijn kant op omdat we zondag allemaal weer naar huis vertrekken! Gelukkig voor mij kunnen zij dan ook mijn spullen meenemen die ik was vergeten mee te nemen uit het huis..oops..ik zal ook eens een keer niet iets vergeten haha

Zondag vlieg ik om 19.20 weer terug naar Bali! Maandag ochtend ben ik weer op Nederlandse bodem :)

Bali was geweldig! Dit had ik niet willen missen en ben super blij dat ik dit heb gedaan! Ik zou vrijwilligerswerk in bali zeker aanraden en zou dit ook zo weer kunnen doen :) Bali, iloveyou!

XLIEFS

  • 01 Augustus 2014 - 15:27

    Fardau:

    Klinkt super allemaal! :) Geniet er nog ff van & goede reis! Liefs Fardau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 1229
Totaal aantal bezoekers 3901

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Bali & Ambon

Landen bezocht: